Jeg må dessverre slutte å spise sjokonøtter

PS; Dette er ikke akkurat noe slankeinlegg...



Alle vet at maratonløpere forbrenner mye, og spiser vi ikke nok går vi ned i vekt.  Kan være både positivt og negativt det. Men jeg vil ikke mer ned i vekt og nøttekosboksen gjør slik at jeg ikke orker vanlig mat fordi jeg spiser meg mett på sjokonøtter. Jeg tar meg selv i å småspise mens jeg lager middag f.eks og når jeg først skal spise middagen orker jeg kanskje 30 % av den fordi kroppen er mettet på sjokonøtter. Dessverre blir man litt slapp av å leve på sjokonøtter også (utenom de første 15 minuttene hvor energien suser til himmels) og det er ikke en vinn vinn situasjon for en maratonløper som skal holde ut i flere timer.

SÅ nå i skrivende stund spiser jeg min siste boks med sjokonøtter - mens jeg venter på at Mats skal bli ferdig med lørdagsmiddagen. Jeg skal ikke kjøpe ( for nøttefabrikken er ikke akkurat gratis å leve på heller) - eller spise sjokonøtter før jeg er hjemme fra USA igjen og er ferdig med både Oslo Maraton og Long Beach Maraton. 23 oktober!

Tenkte bare å skrive det offentlig - slik at jeg må gjennomføre og ikke kan jukse til meg en rosa boks på nærmeste Kiwi i ny og ne. Begynner i morgen eller så fort denne rosa boksen er fortært.

3 kommentarer

Maren

27.08.2016 kl.22:09

Kan du ha en spørsmålsrunde i nærmeste framtid?

Vilde

28.08.2016 kl.14:05

Spennende! Flink du er! :)

Kan du ikke fortelle mer om hvordan du kom i gang? Har du alltid løpt mye? Skadehistorikk osv? Hvordan har du forbedret deg? Har du alltid løpt?

Jeg vil selv i gang med å løpe, men det er hard å komme i gang når man ikke har trent på lenge. :)

witheverymile

28.08.2016 kl.15:43

Vilde:Vilde: Hei Vilde :)
Takk for kommentar. Jeg har egentlig alltid trent. Spilte fotball i over 10 år og det var jo en del av treningen løping. Etter en korsbånd opperasjon la jeg fotballen og dessverre treningen litt på hylla. Ca et år senere begynte jeg å trene igjen og da var det mye Crosstrainer, spinning, styrketrening osv jeg trente mest. De siste årene har jeg ikke løpt så mye egentlig,- ikke etter noe mål og mening hvertfall. men mest elipsemaskin, spinning, svømming ect. Det var vel i fjor jeg begynte ordentlig å løpe etter en plan da jeg skulle være med på sentrumsløpet og Nike 10 km i Stockholm og etter det har det bare ballet seg på og nå er det løpingen jeg har i hovedfokus når det gjelder trening. Har slitt litt med knærne, beinhinnebetennelse og akilisbetennelse men er skadefri nå. Tror ikke man kommer seg gjennom et løpeår uten noen skader.
Jeg har også studert bachelor i ernæring , pt og er senterleder og instruktør på et treningssenter så trening er mye av hverdagen.

Jeg anbefaler egentlig å melde deg opp til et løp. Kanskje bare et 5 km løp og trene rettet til dette og

Skriv en ny kommentar

witheverymile

witheverymile

25, Rælingen

Kategorier

Arkiv

hits