Ukens langdistansepass og nytt treningsprogram

Ukens langdistansepass er utført. 23 km i rolig tempo 5minutter per km. - I strålende september sol  

Etter to dager uten løping etter helgens 10km løp på KK mila føltes kroppen lett og restutiert. De to første kilometerne for å få kroppen i gang er selvfølgelig alltid litt tunge, men etter disse svede kroppen bortover asfalten. Jeg har alltid med meg drikke på slike turer - da i hovedsak vann. Jeg drikker litt hver 5km for å ikke bli dehydrert eller " tom " - Etter 10-12 km drikker jeg også noe oftere hvis behovet er der.

Skrev forresten i går at dette var det siste langdistansepasset før Oslo Maraton - Nooope, har et på 25 km neste mandag, Hehe!

 

I går kveld fikk jeg mitt nye treningsprogram av min løpecoach Kenth Svensson.

Dette blir en liten "prøvelse" for meg da programmet har mye mindre trening enn hva jeg er vandt med. Men programmet har mer effektivitet og mer fokus på høyere fart uten løpepassene slik at jeg blir en raskere maratonutøver på sikt. Programmet vil bli justert hver 2.uke sånn ca.

Programmet består av:

1 langdistansepass

1 distansepass

2 Fartpass

1 Crosstrainerpass

1 intervallpass på sykkel

 

- Utenom dette vil jeg selv fokusere på noe styrketrening ved siden av da jeg merker mye løping gir en " dvask" kropp, hehe!!

Denne uke vil se slik ut:
 

Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag
Crosstrainer Langdistanse Fartpass Distanse Fartpass Restutisjonsøkt på sykkel Sykkelintervaller

Nå som det nærmer seg Oslo Maraton som Kenth sa jeg skulle ta som en solid treningsøkt før Maraton i L.A så lar jeg styrketreningen ligge. Kun fokuserer på løpingen , core og bevegelighetstrening - og hvile , mat og søvn. Med en 100% jobb og en ekstra jobb som trener for et handicappet lag to kvelder i uken er det viktig at jeg ikke presser meg for mye disse to ukene.




Fiiiine omstendigheter idag <3!





 

Én kommentar

Mirela

13.09.2016 kl.06:25

Spennende med nytt program da søta :-) <3

Skriv en ny kommentar

witheverymile

witheverymile

25, Rælingen

Kategorier

Arkiv

hits