Tanker under et treningspass

Noen dager er man ikke like motivert til å trene som andre dager , og idag var en slik dag. Kroppen føltes tung og jeg fant alle mulig unnskyldinger på at jeg skulle ta ukens distanseøkt på 12 km på tredemøllen - istedenfor ute på asfalten. Jeg begynte å kjenne etter alle mulige symptomer og grunner til at dette var bedre for meg. Jeg hadde så og si bestemt meg for at mølla fikk være min løpevenn idag om jeg skulle løpe. Jeg måtte jo løpe - det står jo på planen.  Jeg syntes mølla i bunn og grunn er mye lettere å løpe på enn asfalten ute også.  Mens jeg spiste frokost slo det meg, nei - vet du hva. Jeg skal jo ikke løpe maraton på en tredemølle om 9 dager og i morgen fredag har jeg trås alt intervalltrening på mølle - så neste løpeøkt ute blir ikke før på mandag. Så det var bare å ta på seg joggeskogene og komme seg ut i septembersola og kjøre på. De første kilometerne føltes tunge og noen ganger dukker dumme tanker opp på at " hvorfor gjør man dette"  Jo jeg gjør dette for at jeg skal bli BEST, jeg skal bli den beste løperen jeg noen gang har vært og det hjelper ikke å gi opp nå. Vips etter 10 minutter var kroppen i gang og kilometerne gikk lettere og lettere. Så mitt beste tips til deg som sliter med motivasjon - Fortell deg selv at denne økten er nødvedning for at du skal bli BEST! Det hjalp hvertfall meg idag.  Gleden av å fullføre en løpeøkt man i grunn ikke var motivert til er også magisk. Man angrer aldri på en treningsøkt man fullførte  , men heller på den man ikke fullførte. #justdoit

12.30 km - 59 minutter&25sekunder , snitthastighet 4:50 min/km

 

 

Én kommentar

Mirela

13.09.2016 kl.06:27

Åååå, jeg blir så motivert av deg! Det skal du vite <3 Det å komme seg ut på den planlagte økta kan være pain iblant, spesielt når den er lagt inn ift målsetting. Men kjempebra at du kom deg ut og fullførte og lite slår den mestringsfølelsen! Du er god som gull og jeg heier på deg <3

Skriv en ny kommentar

witheverymile

witheverymile

25, Rælingen

Kategorier

Arkiv

hits